Powodów, dla których możesz chcieć otworzyć bloga jest oczywiście sporo, ale z mojego punktu widzenia ma on za zadanie spełnić dwie podstawowe funkcje:
- Pokazać, że się znasz!
- Zwiększyć widoczność strony.
Oczywiście, powodów, by mieć blog firmowy na stronie internetowej jest zdecydowanie więcej, ale moim zdaniem pozostałe są dodatkami do tych głównych.
Zacznijmy od pokazania, że się znasz:
Z pewnością sporo wiesz o branży, którą zajmujesz się zawodowo. – Umówmy się, jakbyś się nie wiedział, to nie kreowałbyś wokół niej biznesu!
Najpewniej wiesz o swojej branży o wiele więcej, niż Twoi klienci – możesz więc wykorzystać możliwości bloga firmowego i im o tym opowiedzieć! Ciebie nic to nie kosztuje, bo przecież dzielisz się wiedzą, którą już posiadasz… A Twoi klienci czytając widzą, że jesteś osobą, która ma coś sensownego do powiedzenia w temacie!
Teoretycznie, (choć nie jest to łatwe) jeżeli uda Ci się zainteresować ludzi swoim blogiem, jesteś w stanie zbudować trwałą relację ze swoimi potencjalnymi klientami.
Mając bloga jesteś w stanie jeszcze przed rozpoczęciem jakiejkolwiek rozmowy z klientem odpowiedzieć na niektóre jego pytania. – Nie będę ukrywał, że to właśnie podstawowy powód, dla którego ja sam postanowiłem poświęcić czas na wpis, który właśnie czytasz
Drugim najważniejszym powodem jest zwiększenie widoczności Twojej strony.
Pisząc bloga jesteśmy w stanie pisać dłuższe frazy kluczowe. Przykładowo, jeżeli prowadzisz sklep z biżuterią, to łatwiej będzie Ci w Google wypozycjonować artykuł pod tytułem “tanie pierścionki zaręczynowe 2020” niż np. frazę “pierścionki zaręczynowe
Im częściej strona jest aktualizowana, tym bardziej wyszukiwarka Google patrząc na taką stronę myśli sobie “okej, tutaj się coś dzieje” – a Google lubi, jak się dzieje!
Dlaczego? Ponieważ o wiele, wiele więcej zapytań jest kierowanych pod “pierścionki zaręczynowe”, więc wypozycjonowanie takiej frazy wymaga więcej pracy i musi wiązać się z wyższymi kosztami! Co zabawne, osoby, które do wyszukiwarki wpisują “pierścionki zaręczynowe” wcale nie muszą być Twoimi potencjalnymi klientami! Jeżeli jednak ktoś wpisuje “tanie pierścionki zaręczynowe 2020” i znajdzie zestawienie właściwych modeli – wybranych oczywiście z oferty Twojego sklepu, to prawdopodobieństwo, ze kupi je właśnie u Ciebie jest po prostu większe!!!
Nie dam Ci gwarancji, że ktoś będzie chciał wysłać komuś link, do Twojego bloga – to wcale nie jest takie pewne. Jeżeli jednak dostarczysz treści wysokiej jakości, które komuś rzeczywiście się przydadzą masz również na to szansę!
Takie linki to z jednej strony bezpośrednie polecenie Twojej firmy, a z drugiej strony, (kiedy są umieszczone np. na innym blogu) informacja dla robotów Googl’a, że ten materiał jest wartościowy – co również wpływa na wyszukiwanie!
Podsumowując:
Dlaczego powinieneś mieć bloga firmowego?
Bo mając go kompletnie nic nie tracisz, a poświęcając minimum czasu albo pieniędzy (jeżeli zamiast pisać wolisz to zlecić – chociażby nam!) jesteś w stanie dużo zyskać w dłuższym terminie!
Jeżeli samemu nie chcesz zajmować się swoim blogiem, nie ma problemu – napisz pod kontakt@saigomade.pl – pomogę Ci!
Założyciel Agencji Interaktywnej Saigomade. Pasjonat marketingu i mediów społecznościowych. Od 7 lat związany zawodowo z kreacją wizerunku i branżą e-commerce.
Masz pytania związane z treścią dla Twojej firmy? Napisz!