Idealna długość wpisu blogowego

Wielu klientów, szczególnie z branży e-commerce chciałoby prowadzić swojego bloga firmowego, ale nie wiedzą za bardzo ile znaków powinny mieć wpisy. Dzisiejszym artykułem postaram się rozwiać wszystkie wątpliwości! 

Artykuł na bloga firmowego ma kilka zadań – o czym pisałem w swoim ostatnim wpisie. Żeby jednak spełnił swoje zadania powinien mieć określoną długość, tylko jaką? 

Najlepsza długość artykułu blogowego: 

Żebyś nie tracił czasu na czytanie od razu Cię rozczaruję – nie ma czegoś takiego jak „idealna długość tekstu blogowego”.  A jeżeli chcesz mieć artykuł na blog firmowy „tanio, krótko i pod seo” – to finalny efekt może Cię rozczarować. 

Jeżeli chodzi o współpracę z wyszukiwarkami zasada jest prosta: Im dłużej, tym lepiej. – Z tym tylko zastrzeżeniem, że w parze z długością powinna również iść jakość tekstu. W przeciwnym razie nikt nie będzie miał ochoty do niego linkować. 

Warto zadbać o to, żeby artykuł był dobry w odbiorze. Medium w swoich badaniach zauważyło, że najlepsze są artykuły, których przeczytanie zajmuje czytelnikowi około 7 minut. Po tym czasie uwaga czytelnika spada.  Z tego samego badania wyszło, że 7 minut to mniej – więcej 1600 słów, czyli około 10  – 11 tyś zzs. 

 

Źródło: Medium

Praktyka pokazuje, że w odbiorze najlepiej sprawdzają się artykuły, które wyczerpują temat. Wpływa to również na seo – jeżeli artykuł jest treściwy i pomocny zwykle możemy liczyć na to, że ktoś rzeczywiście poleci go innym. 

Odpowiadając na pytanie „jak długi powinien być tekst blogowy?” – Odpowiadam: Tak długi, jak trzeba. – By wyczerpał temat.

Minimalna długość artykułu blogowego:

 Oczywiście wśród klientów znają się zawsze również tacy, których nie interesują badania i dane statystyczne, których nie obchodzi, że niektóre rzeczy po prostu działają lepiej. Takie osoby zawsze będą pytać o najniższą cenę, jaką tylko mogą zapłacić, nawet jeżeli jakość przez to spadnie… I najniższą ilość znaków, w jakiej można napisać artykuł. 

Jeżeli należysz do takich osób, odpowiem Ci od razu, że z mojego prywatnego doświadczenia, jeżeli artykuł nie ma wyczerpywać tematu, a jedynie nakreślić go, zainteresować wstępnie czytelnika – spokojnie można się wyrobić w 2 500 – 3 000 zzs.  – Taką długość moim zdaniem powinno się traktować jako całkowite minimum.

Takie krótkie artykuły idealnie sprawdzą się jako zaplecza sklepów internetowych – zainteresują klienta konkretnymi towarami, jednocześnie nie pozwalając mu się znudzić. 

Warto oczywiście również w krótkim artykule zadbać o to, by jego jakość merytoryczna była jednak jak najwyższa! :) 

Jeżeli samemu nie chcesz zajmować się swoim blogiem, nie ma problemu – napisz pod kontakt@saigomade.pl – pomogę Ci!