Idealna długość wpisu blogowego
Wielu klientów, szczególnie z branży e-commerce chciałoby prowadzić swojego bloga firmowego, ale nie wiedzą za bardzo ile znaków powinny mieć wpisy. Dzisiejszym artykułem postaram się rozwiać wszystkie wątpliwości!
Artykuł na bloga firmowego ma kilka zadań – o czym pisałem w swoim ostatnim wpisie. Żeby jednak spełnił swoje zadania powinien mieć określoną długość, tylko jaką?
Najlepsza długość artykułu blogowego:
Żebyś nie tracił czasu na czytanie od razu Cię rozczaruję – nie ma czegoś takiego jak „idealna długość tekstu blogowego”. A jeżeli chcesz mieć artykuł na blog firmowy „tanio, krótko i pod seo” – to finalny efekt może Cię rozczarować.
Jeżeli chodzi o współpracę z wyszukiwarkami zasada jest prosta: Im dłużej, tym lepiej. – Z tym tylko zastrzeżeniem, że w parze z długością powinna również iść jakość tekstu. W przeciwnym razie nikt nie będzie miał ochoty do niego linkować.
Warto zadbać o to, żeby artykuł był dobry w odbiorze. Medium w swoich badaniach zauważyło, że najlepsze są artykuły, których przeczytanie zajmuje czytelnikowi około 7 minut. Po tym czasie uwaga czytelnika spada. Z tego samego badania wyszło, że 7 minut to mniej – więcej 1600 słów, czyli około 10 – 11 tyś zzs.
Praktyka pokazuje, że w odbiorze najlepiej sprawdzają się artykuły, które wyczerpują temat. Wpływa to również na seo – jeżeli artykuł jest treściwy i pomocny zwykle możemy liczyć na to, że ktoś rzeczywiście poleci go innym.
Odpowiadając na pytanie „jak długi powinien być tekst blogowy?” – Odpowiadam: Tak długi, jak trzeba. – By wyczerpał temat.
Minimalna długość artykułu blogowego:
Oczywiście wśród klientów znają się zawsze również tacy, których nie interesują badania i dane statystyczne, których nie obchodzi, że niektóre rzeczy po prostu działają lepiej. Takie osoby zawsze będą pytać o najniższą cenę, jaką tylko mogą zapłacić, nawet jeżeli jakość przez to spadnie… I najniższą ilość znaków, w jakiej można napisać artykuł.
Jeżeli należysz do takich osób, odpowiem Ci od razu, że z mojego prywatnego doświadczenia, jeżeli artykuł nie ma wyczerpywać tematu, a jedynie nakreślić go, zainteresować wstępnie czytelnika – spokojnie można się wyrobić w 2 500 – 3 000 zzs. – Taką długość moim zdaniem powinno się traktować jako całkowite minimum.
Takie krótkie artykuły idealnie sprawdzą się jako zaplecza sklepów internetowych – zainteresują klienta konkretnymi towarami, jednocześnie nie pozwalając mu się znudzić.
Warto oczywiście również w krótkim artykule zadbać o to, by jego jakość merytoryczna była jednak jak najwyższa! :)
Jeżeli samemu nie chcesz zajmować się swoim blogiem, nie ma problemu – napisz pod kontakt@saigomade.pl – pomogę Ci!
Założyciel Agencji Interaktywnej Saigomade. Pasjonat marketingu i mediów społecznościowych. Od 7 lat związany zawodowo z kreacją wizerunku i branżą e-commerce.
Masz pytania związane z treścią dla Twojej firmy? Napisz!