Jak wybrać temat wpisu blogowego?

Jak wybrać temat wpisu blogowego?

Od czasu do czasu trafia się klient, który chciałby wiedzieć jak wybrać temat wpisu blogowego? Oczywiście za każdym razem w takim przypadku pomagamy krótką rozmową i propozycją tematów dobranych pod indywidualny przypadek, dziś jednak chciałbym przybliżyć temat nieco bardziej.

Jak wybierać tematy na bloga firmowego?

Najważniejsze, byś na swoim blogu pisał o tematach, na których się znasz. W końcu dobrze by było, żebyś znał się na rzeczach, którymi zajmujesz się zawodowo. Warto takie wpisy podzielić więc na kilka punktów:

  • Wpisy odpowiadające na pytania klientów
  • Wpisy edukacyjne, które nauczą czegoś Twoich klientów
  • Branżowe ciekawostki

Jasne, możesz do tej krótkiej listy dodawać wszelkie inne tematy wpisów blogowych zgodnie z własnym uznaniem. Ja wyszedłem z założenia, że te, które tutaj opisuję są bezapelacyjnie najważniejsze i tak naprawdę spokojnie Ci wystarczą!

Wpisy odpowiadające na pytania klientów

To temat wpisu blogowego, który wydaje się oczywisty! Codziennie w rozmowach z klientami dostajesz najróżniejsze pytania – od tych głupich… Aż po te jeszcze głupsze Wystarczy, że spiszesz te pytania, które najczęściej się pojawiają i uznasz, że będą to tematy Twoich wpisów blogowych. Skończone!

Wpisy edukacyjne

Możesz pomyśleć, że artykuły blogowe edukacyjne to temat dla Ciebie za trudny. Możesz powiedzieć, że znasz się na swojej robocie, ale nie potrafisz edukować w jej zakresie. Jeżeli tak właśnie myślisz, to moim zdaniem bredzisz!

Z pewnością znasz się na swojej branży, skoro w niej pracujesz. Wiesz, jak wykonywać pracę, którą wykonujesz – inaczej nie miałbyś na chleb! Skoro wiesz jak to robić, to z pewnością możesz o tym napisać! Oczywiście, forma i stylistyka mogą pozostawiać wiele do życzenia – ale czy Twoich klientów faktycznie będzie to obchodzić?

Jeżeli uważasz, że nie potrafisz pisać dostatecznie dobrze – pracuj! Czytelnicy z pewnością wytkną Ci wszystkie błędy – będziesz miał co poprawiać!

W sytuacji, w której mimo wszystko nie czujesz się na siłach, by napisać taki artykuł – możesz zawsze się do mnie odezwać. Dogadamy się.

Branżowe ciekawostki

Ostatnią już grupą tematów, o których możesz wspomnieć w swoich wpisach blogowych są ciekawostki branżowe. Wiadomo, że pracując w swoim zawodzie, prowadząc firmę w określonej branży siłą rzeczy wiesz “co w trawie piszczy”. Bywasz na targach, dowiadujesz się o hitach i nowościach. Poinformuj o tym swoich klientów!

Nie musisz wcale spędzać wielu godzin dziennie na żmudny research, wystarczy, że kiedy akurat dotrze do Ciebie jakaś warta odnotowania informacja – to podzielisz się nią ze swoimi klientami.

Forma wpisów blogowych

Wiele osób zastanawia się w jakiej formie tworzyć tytuły wpisów blogowych. Sporo osób zastanawia się czy warto robić clickbaitowe tytuły, skoro sprawdza się to na yt? A może lepiej w tytule umieścić wszystkie ważne informacje, by potencjalny klient nie musiał się zastanawiać co będzie w artykule?

Najważniejszą zasadą jest, by tytuł artykuły był możliwie jak najkrótszy i najprostszy!

Jeżeli widziałeś kiedyś tytuły rozprawek naukowych, to z pewnością wiesz, o czym piszę! Są tak nieciekawe, że zanudzają jeszcze zanim zaczniemy czytać głupoty, które są w środku! To taki przedsmak, że dalej będzie tylko gorzej….

Po drugiej stronie tej osi znajdują się clickbaitowe tytuły znane z internetowych gazet. “Wojewódzki znowu TO zrobił [zobacz video]” – Takie tytuły mają na celu maksymalne ściągnięcie uwagi. Gorzej, kiedy chwytliwym tytułem faktycznie ściągniesz zaciekawionego klienta… Ale na miejscu okaże się, że jednak w treści jest coś innego, niż by oczekiwał. W takiej sytuacji odejdzie niezadowolony – i najpewniej nigdy do Ciebie nie wróci, bo jesteś firmą, a nie portalem informacyjnym!

Gdzie leży problem i jak znaleźć złoty środek?

Tytuły zbyt nudne nie przyciągną klientów – zbyt chwytliwe oszukają. Najlepiej zrobisz, kiedy Twój tytuł będzie prosty, choćby miał mieścić się w jednym zdaniu. Powinien za to w jak najprostszej formie opisywać treść, jaką faktycznie zamieścisz w swoim wpisie.

Tytuły swoich wpisów możesz zaczynać od słów: Dlaczego? Ile? TOP, 5…. 3…. itp.

Przykładowo:

Dlaczego wybierać zabawki ekologiczne?

Dlaczego potrzebujesz wpisu blogowego?

TOP 5 wiosennych płaszczy męskich

TOP 10 Zegarków do 200 zł

TOP 10 Zabawek z alliexpress

5 sposobów na umeblowanie salonu

3 sposoby na wiosenną stylizację

5 pomysłów na meble do jadalni

Myślę, że rozumiesz już o co mi chodzi Jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swojego bloga – odezwij się do mnie. Chętnie Ci pomogę!