Kopiuj i wklej – nie, to jeszcze nie opis!

Kopiuj i wklej – nie, to jeszcze nie opis!

Jeszcze parę lat temu kopiowanie opisów produktów od producentów było czymś zupełnie normalnym. W rezultacie przeglądając kolejne strony w poszukiwaniu konkretnego produktu, widzieliście ten sam tekst, który często niestety nie udzielał odpowiedzi na interesujące nas kwestie, jego ilość zwalała z nóg a specjalistyczny język skłaniał do zamknięcia przeglądarki. Jak to wygląda dziś?

W chwili obecnej jedynie unikalność ma rację bytu. Każdy opis produktu, niezależnie od ilości pozycji znajdujących się w sklepie internetowym, powinien stworzony być od podstaw. Napisany w sposób czytelny i łatwy do przyswojenia. Bez używania przesadnej ilości technicznego języka, który dla laików może okazać się zbyt trudny do przejścia. Dodatkowo musisz wziąć pod uwagę jak ważne dla pozycjonowania sklepu są takie opisy. I znów najlepiej jest to odnieść do samego siebie – czy przeglądam w Google strony od 3 wzwyż? Prawda jest taka, że mało kto dociera tak daleko.

Na co więc zwrócić uwagę?

Zanim w ogóle przejdziesz do tworzenia treści produktowej powinieneś poznać swoich Klientów. Dowiedzieć się jaka jest grupa docelowa i jakie są jej potrzeby. Informacje, które uzyskasz w ten sposób, pozwolą Ci na dopasowanie języka korzyści jakim powinien być opisany oferowany przez Ciebie produkt. Kolejną kwestią wymagającą sprawdzenia są wyszukiwane słowa kluczowe, powiązane z prezentowanym produktem – tak zwany długi ogon, który pomoże w pozycjonowaniu. Pamiętaj jednak, aby frazy te, nie były bezsensu powrzucane w tekst i żeby nie było ich zbyt dużo, bo może to spowodować nie tylko niezadowolenie Klientów, ale też nałożenie przez Google filtrów.

Wadą zakupów internetowych jest to, że Klient nie może osobiście zobaczyć produktu i sprawdzić go, dlatego zadbaj o to, aby w tekście znalazło się jak najwięcej szczegółów – wygląd, waga, parametry techniczne, itp. Jednak pamiętaj, aby unikać specjalistycznego języka, który może być niezrozumiały dla wszystkich, poza nieliczną grupą odbiorców (np. może to mieć miejsce, gdy sprzedajesz urządzenia elektroniczne)

Najważniejsze zasady tworzenia treści produktowych:

  • zbadaj grupę docelową i poznaj jej oczekiwania
  • twórz unikalny opis do każdego produktu
  • używaj języka korzyści w odniesieniu do konkretnych zalet produktu
  • odnoś się do potrzeb emocjonalnych Klientów
  • pamiętaj o umieszczaniu w treści słów kluczowych
  • umieść jak najwięcej szczegółów dotyczących produktu, ale jednocześnie uważaj na to, aby tekst nie sprawiał wrażenia zbyt “ciężkiego”
  • wymieniaj zalety produktu, ale nie przesadzaj z tym, bo tekst będzie wyglądał na sztuczny
  • pisz prostym i zrozumiałym językiem, unikaj powtórzeń
  • twórz nagłówki i akapity, tekst pisany jednym ciągiem na pewno nie zachęci Klienta
  • wykorzystuj swoje własne doświadczenia, lub opinie Klientów dotyczące produktu i emocji związanych z korzystaniem z niego

Przedstawione przez nas zasady tworzenia opisów produktów to zaledwie część możliwości, jakie posiadasz aby zainteresować Klienta swoją ofertą. Dlatego gdy chcesz skupić się na infografikach, filmach instruktażowych, instrukcjach obsługi, itp. i na opisy nie masz już czasu, lub gdy wydaje Ci się to skomplikowane, zgłoś się do nas – kontakt@saigomade.pl

Dla nas to chleb powszedni. Posiadamy ogromne doświadczenie w tworzeniu opisów i chętnie Ci w tym pomożemy