Fanpage – absolutne must have w dzisiejszym biznesie

Fanpage – absolutne must have w dzisiejszym biznesie

Serwisy społecznościowe odgrywają znaczącą rolę w promowaniu marki oraz rozwoju firmy. Pomagają w docieraniu do potencjalnych klientów zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie usługami lub produktami. Są też doskonałym miejscem do budowania stałej relacji z osobami, które odwiedziły już Twoją stronę. Mając na uwadze fakt, że przyjmuje się, że koszt pozyskania nowego Klienta jest do 6 razy wyższy niż koszt utrzymania tego Klienta, zdecydowanie warto zadbać również o to. Nie od dziś wiadomo, że w rankingu popularności serwisów społecznościowych prym wiedzie Facebook. Dlatego, zapraszamy do przeczytania poniższego wpisu, który pomoże Ci w pierwszych krokach stawianych podczas budowania Twojego profilu.

Zastanawiasz się od czego zacząć?

Na samym początku na pewno warto przemyśleć kwestie wyglądu profilu oraz tego jakie treści chcesz aby były na nim umieszczane. Zadbaj o to, aby całość tworzyła spójną identyfikację wizualną z Twoją stroną www. Warto też mieć na uwadze, że serwisy społecznościowe wyróżnia mniej oficjalny i formalny wydźwięk, dlatego wystrzegaj się sztywnego języka. Pozwól sobie na kreatywność, odrobinę luzu i uśmiechu, ale zachowaj przy tym pełen profesjonalizm.

Kiedy masz już opracowany plan jak powinien prezentować się Twój profil i wiesz jakie treści chcesz na nim umieszczać, warto jest uzupełnić informacje o marce – profil działalności, historia firmy, lokalizacja, dane kontaktowe, itp. Jeśli prowadzisz sprzedaż produktów warto jest również skonfigurować zakładkę “Sklep” gdzie masz możliwość zaprezentowania oferowanych przez siebie produktów. Uzupełnienie tych wszystkich informacji pomoże w budowaniu zaufania na linii Klient – Twoja firma.

Treści, które umieszczasz na swojej stronie powinny być unikatowe i ciekawe a przy okazji powinny zachęcać do podejmowania aktywności. Zalecana liczba postów w ciągu tygodnia to od 2 do 3 wpisów. Jest to optymalna ilość, która sprawi, że Klient nie poczuje, że jesteś nachalny, a jednocześnie logo Twojej firmy będzie mu się utrwalało w pamięci. Koniecznie zwróć również uwagę na to aby wymiary zdjęć i banerów odpowiadały wymogom stawianym przez serwis. Zdarza Ci się brak weny lub cierpisz na brak czasu? Pamiętaj, że w takich sytuacjach możesz skrzystac z opcji udostępniania postów innych mediów, pod warunkiem, że są powiązane z Twoją działalnością.

Aby zwiększyć ruch na swoim profilu koniecznie umieść link do Facebooka na swojej stronie internetowej. Pomoże Ci to zwłaszcza na samym początku dotrzeć do większej liczby odbiorców. W tym celu możesz również skorzystać z płatnej promocji postów.

Podsumowując!

Tak jak w temacie wpisu, obecność w takich serwisach jak Facebook to w dzisiejszych czasach konieczność. Ale koieczność, która daje Ci nieograniczoną niczym możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców oraz umożliwia przyjazny i łatwy kontakt z klientami i potencjalnymi klientami. Jeżeli masz wątpliwości lub chciałbyś zlecić prowadzenie serwisów społecznościowych zewnętrznej firmie, chętnie Ci w tym pomożemy – kontakt@saigomade.pl